Ahir, dimecres 2 d’octubre, es va dur a terme la xerrada sobre “Les campanyes integrades de màrqueting en la promoció del cinema” a càrrec de Nuria Costa al Museu del Cinema, concretament a la Sala de Projeccions
Nuria
Costa durant la presentació. Cap de premsa i sòcia fundadora de Working at
weekends llicenciada en periodista per la UAB i amb un postgrau en màrqueting i
comunicació política a la UAB.
La
Nuria Costa ens ha transportat dins el món del cinema, però no artísticament,
sinó que ens ha donat una visió real de l’entramat publicitari de les
produccions cinematogràfiques. Ha donat
la seva visió sobre les eines necessàries per a cobrir la publicitat d’una
pel·lícula, que van des de la publicitat pagada fins a les xarxes socials.
“Les pel·lícules
s’ho juguen tot el
primer cap de setmana”
Costa,
per mitjà d’estadístiques dels últims anys, ens ha mostrat l’estat actual del
cinema, i tanmateix el sobreesforç que tenen les agències per posicionar
pel·lícules a causa de la fragmentació de les audiències. A més a més les circumstàncies
de la població també en són un problema, aquesta no va al cinema a causa del
seu preu elevat i quan hi va, no es gasta els diners per una pel·lícula que no
coneix. La cap de premsa ha recalcat molt
la importància de publicitar una pel·lícula dins el seu target concret i en el
seu entorn.
“L’error
constant
es que no es busca
el públic en els diferents
canals concrets”
Finalment
ha presentat un cas pràctic en el qual ella havia treballat, el film Lo impossible. Amb aquest cas hem
comprés la importància de publicitar, però també de la publicity o propaganda.
“Al país les històries
Sembla molt interessant! m'hauria agradat anar. Molt bona idea aquest blog. Endavant i sort!
ResponElimina