Avui l’entrada va sobre cinema!
Aprofitant que el cinema Truffaut projecte la pel·lícula Crim Perfecte dintre
el cicle Alfred Hitchcock avui us farem una crítica sobre aquest film, ja
veureu al final de l’entrada la voldreu veure si o si!

El jugador de tenis Tony Wendice
(Ray Milland) vol assassinar la seva rica dona Margot (Grace Kelly), la qual té una relació amb l’escriptor Mark
Halliday (Robert Cummings), per aconseguir la seva herència. Tony amb la
col·laboració d’un antic conegut, Swan Lesgate (Anthony Dawson), planeja el crim
perfecte; entrar a la casa en la absència de la dona i l’estranguli quan
aquesta rebi una trucada telefònica. Tanmateix, el pla falla.
Direu aquesta pel·lícula és com
totes, què té de diferent? La idea sobre la què gira el film és diferent, no és
una cinta de suspens sobre identificar qui és l’assassí, no. Aquí es va més
enllà, és mostra com es tramen les estratègies per portar a terme un assassinat
perfecte; se’ns planteja l’assassinat
des del punt de vista de com es realitzarà
Perquè us agradarà? La sang
freda, i el calculador marit, el seu excel·lent pla per acabar amb la vida de
la seva dona, la seva cara pèrfida i malèvola que no perd ni en els moments més
tensos. L’espectador acaba empatitzant amb un assassí, una cosa poc vista! També per l'espectacular interpretació de la desapreguda actriu Grace Kelly.
Tota l’atmosfera del
llargmetratge està plena de maldat i perspicàcia, un clima opressiu on l’antagonista sempre guanya ja que va un pas endavant de tothom. Un film que et
fa planejar si realment un pot sortir guanyant després de cometre i planejar un
crim, ja que una cosa es planejar el crim perfecte i l’altre molt més díficil és portar-lo a la
pràctica (què no falli cap element ni hi hagi imprevistos) o si què és
possible?
La clau de l’atractiu de la
pel·lícula és l’esforç intel·lectual, tot està controlat al mil·límetre, tot
els detalls de la investigació, les pistes i els detalls per lligar; fent que
l’espectador faci la funció d’investigador i senti la mateixa intriga. No es
deixa cap plànol sense relació amb els altres, cadascun dels elements es
connecta entre ells, fins i tot el títol d’aquest film, Dial M for Murder en
versió original, fent referència a la manera com es tenia pensat assassinar a
la protagonista. Com es diria en cinema, té coherència narrativa; una
característica molt meritòria si considerem que tres quartes parts del film
passen en el mateix escenari, el pis de la parella protagonista, fent un esplèndid
treball de càmera i de posada en escena.
Poques pel·lícules són tant
enginyoses com aquestes, un trencaclosques de detalls i investigacions, on amb
la veu del detectiu que investiga el cas s’expliquen tots els passos per si l’espectador
no ha entès alguna suposició (fet molt agraït). Transmet amb eficàcia la ansietat necessària que
farà que jugueu a ser vosaltres l’investigador!
Les millors pel·lícules són com les que es feien abans i no ara, que poques es salven! Un clàssic fantàstic de Hitchcock!
ResponEliminaM.